Paragrafen

Paragraaf bedrijfsvoering

In 2022 zijn we doorgegaan met de vernieuwde manier van werken die in 2021 is ingezet. Bij belangrijke onderwerpen zaten we eerder aan tafel, waardoor we vaker de regierol konden pakken en tijdig konden communiceren. Mede daardoor hebben we opnieuw meer persberichten verstuurd. Opvallend is verder dat het aantal inwoners dat we bereikten op onze sociale media in 2022 explosief is gegroeid. Dit komt door het strategisch inzetten van sociale media. We houden vast aan onze herkenbare huisstijl en maken gebruik van gerichte sponsoring. Zo communiceren we effectief en doelgroepgericht.
Ook hebben we stappen gezet om inwoners die niet digitaal vaardig zijn beter te bedienen. In de Stadskoerier hebben we de ontoegankelijke en moeilijk leesbare publicatiepagina omgevormd tot meer toegankelijke en makkelijk leesbare informatiepagina. Daarmee neemt het bereik van gemeentelijke informatie verder toe. De eerste vernieuwde pagina volgt in februari 2023. Ook in al onze andere uitingen hielden we het taalgebruik zo eenvoudig mogelijk en schreven we op taalniveau B1.
In 2022 zijn wij voor een belangrijk deel opgeslokt door voornamelijk actuele (incidentele) thematiek. Zoals de opvang van Oekraïners, de crisisnoodopvang en energiearmoede. Tevens de migratie van het intranet en delen van de gemeentelijke website. Daarnaast besteedden we veel tijd aan de communicatie rond de gemeenteraadsverkiezingen.

De gemiddelde afdoeningstermijn van onze brieven was in 2021 iets minder dan 18 dagen (de norm = 30 dagen). Ook in 2022 is de gemiddelde afdoeningstermijn binnen de gestelde norm van 30 dagen gebleven. Verloop van medewerkers, externe inhuur en ziekte heeft een negatieve invloed gehad op onze registratie, waarmee forse vervuiling is ontstaan. Effectief heeft dit geen effect voor inwoners en bedrijven. Wel speerpunt in 2023 om u in de toekomst van een correcte indicator te voorzien.     

Deze pagina is gebouwd op 06/29/2023 10:05:35 met de export van 06/29/2023 09:47:59